تمیز کردن دیوار منزل
01
مارس

تمیز کردن دیوار منزل

اوایل اسفند ماه است و زمان خانه تکانی ، بهترین راه شروع  خانه تکانی از دیوارها است. دیوار ها جزو سطوحی هستند که آلودگی بسیاری را به خود جذب می کنند، برای تمیز کردن دیوارها می توانید از راه های متفاوتی استفاده کنید و یکی از رایج ترین راه ها شستن دیوارها با آب و مواد شوینده است.

  • پاک کردن گرد و غبار از روی دیوار:

کف زمین نزدیک دیوار، روزنامه یا حوله بیندازید.

با یک برس خیلی نرم ابتدا گرد و غبار و چیزهای چسبیده به دیوار را بگیرید.

در ادامه از یک ابر اسفنجی خشک استفاده کنید تا کثیفی‌های روی دیوار را پاک کند.

یکی از سطل‌ها را با آب گرم پر کنید.

مقداری مایع‌ظرفشویی به اندازه‌ای که یک سینک پر از ظرف را تمیز کند، به سطل اضافه کنید. این سطل تمیزکننده شما خواهد بود.

سطل دوم را خالی نزدیک سطل قبلی قرار دهید و از آن برای فشار دادن اسفنج استفاده کنید.

کمی از اسفنج را داخل سطل تمیزکننده تا حد مرطوب شدن فرو ببرید.

دیوار را از بالا به پایین با این اسفنج تمیز کنید. برای جاهای بلند از نردبان استفاده کنید.

بعد از تمیز کردن هر قسمت، اسفنج را داخل سطل خالی فشار دهید.

لک‌های باقی‌مانده را تمیز کنید.

این مراحل را تا تمیز شدن کامل دیوار ادامه دهید.

با استفاده از دستمال حوله‌ای، دیوار را خشک کنید.
 

تمیز کردن مداد از روی دیوار

برای پاک کردن مداد فقط به یک پاک کن احتیاج دارید، شما می توانید با یک پاک کن تمیز به راحتی دیوار را پاک کنید و سپس با کمی کف و اسفنج و یک دستمال حوله ای دیوار را کاملا پاک نمایید. و اگر با پاک کن، پاک نشد ، از جوش شیرین استفاده کنید.

تمیز کردن مداد رنگی از روی دیوار

مداد رنگی روی دیوار را به وسیله یک مسواک کهنه و مقدار کمی خمیر دندان تمیز کنید. برای پاک کردن خطوط مداد رنگی روی دیوار گچی، کمی جوش شیرین را درون آب حل کنید و با پنبه روی خطوط بکشید تا پاک شود.پس از آن با یک دستمال حوله ای خشک کنید.

تمیز کردن پاستل(مداد شمعی) از روی دیوار

پاستل ها و مداد شمعی ها به دلیل حالت روغنی خود به راحتی از سطح دیوارها پاک نمی شوند، برای پاک کردن این کثیفی ها که بر روی دیوارقرار دارد می توانید از جوش شیرین استفاده کنید به این صورت که مقداری جوش شیرین را با آب قاطی کرده و با یک پارچه به صورت آرام بر روی محل بکشید. این کار به دیوار یا کاغذ دیواری شما آسیب وارد نمی کند.

تمیز کردن جوهر از روی دیوار 

این لکه ها را می توان به راحتی از روی دیوارها پاک کرد. برای تمیز کردن این لکه ها ابتدا مقداری آب لیمو را بر روی دیوار مورد نظر بریزید و پس از چند دقیقه آن را با دستمال تمیز کنید. ممکن است نیاز باشد تا چند بار این کار را انجام دهید تا لکه کاملا محو شود .

تمیز کردن دوده از روی دیوار

برای پاک کردن دوده ها می توانید به راحتی با استفاده از بخار شوی ها آن ها را پاک کنید. اصرار برای پاک کردن دوده باعث کثیف تر شدن می شود، ابتدا با جارو برقی دوده ها را بگیرید و سپس سعی کنید آن ها را تنها با آب یا مواد شوینده پاک کنید .

تمیز کردن واکس از روی دیوار

برای پاک کردن واکس از روی دیوار صبر کنید تا واکس خشک شود. سپس به کمک ناخن و یا با کارت ، قسمت های خشک را بکنید. سپس یک دستمال کاغذی را روی آن قرار داده و کمی آن را با اتو گرم کنید ،واکس آب شده و توسط دستمال کاغذی جمع می شود ، میتوانید با کمی کف و اسفنج و یک دستمال حوله ای لکه های باقی مانده را تمیز نمایید.

تمیز کردن جای دست از روی دیوار رنگ روغن و پلاستیک 

اغلب جای انگشت بچه ها یا گاهی بزرگ ترها روی دیوار می ماند، به خصوص در کنار کلیدها و پریزها که بیشتر در تماس با دست ها می باشند،  برای تمیز کردن اثر انگشت بچه و لکه های روی دیوار، یک سیب زمینی را نصف کنید و چندین بار روی دیوار بمالید و سپس با یک اسفنج پاک کنید.