حياط خانه ویلائی
06
آوریل

بھار، ميھمان خانه ويلائی شماست

در حياط یک ساختمان ویلائی یک آلاچيق در کنار باربکيو می تواند فضائی برای سرگرمی و گذراندن اوقات فراغتتان باشد و احساس آرامش خوبی به شما بدھد. بھتر است طراحی حياط را با توجه به مساحت آن انجام بدھيد و فضا برای ایجاد بخش ھای مختلف در آن در نظر بگيرید مثل بخشی برای بازی یا فعاليت ھای بچه ھا، بخش نشستن و استراحت و … حباب ھای شيشه ای که داخل آنھا شمع ھای قطور گذاشته شده بعد از غروب آفتاب جلوه بسيار زیبائی به حياط شما خواھند داد البته از شمعدان ھای دیگر مخصوص باغ ھم می توانيد استفاده کنيد.

 حياط مدرن

پنجره ھای با شيشه ھای بزرگ معموًلا در حياط ویلاھا دیده می شوند که منظره حياط به خوبی از داخل ساختمان قابل دیدن است. این حياط ھا و فضای سبز آن نياز به توجه فراوان دارند. برای کف حياط از سنگ ھا یا سراميک ھای غيرصيقلی استفاده کنيد که رنگ ھائی مثل خاکی، خاکستری و دودی برای کف آنھا بسيار مناسبند. مبلمان به صورت مدرن، تعداد باغچه ھا کمتر و فرم آنھا کاملا  ًمدرن است. نورپردازی در زیر گل ھا توسط پروژکتورھای کوچک تأثير به سزائی در زیبائی آنھا خواھد داشت.

حياط کویری

شما می توانيد حياط منحصربه فردی داشته باشيد. طراحی حياط با ایجاد فضائی شبيه کویر در نوع خود بی نظير است. این حياط می تواند کاملا  مصنوعی باشد. محل نشستن می تواند با سنگ ساخته شود و طراحی آن می تواند شبيه مار کویری باشد. با قرار دادن چند کاکتوس کوتاه و بلند به فضای کویریتان جلوه ویژه ای ببخشيد.

 آشپزخانه در حياط

 بخش کوچکی از حياط را برای آشپزخانه کوچک تابستانی در نظر بگيرید آشپزخانه را می توانيد به صورت چوبی با بنای چوبی در نظر بگيرید و باربيکيو زیبائی در آن طراحی کنيد. برای اجاق گازی باربيکيو که حدود ٢٠ سانتی متر ارتفاع دارد باید یک سکو با ارتفاع ٧٠ سانتی متر درست کنيد و کباب پز را روی آن قرار دھيد.

حياط ھائی در شھرک ھای تفریحی

 معموًلا این نوع حياط ھا از داخل خيابان جلوی ساختمان قابل دیدن ھستند پس ھميشه باید خيلی مرتب و زیبا باشند رنگ ھای تند و شاد در این فضاھا خيلی زیباتر است. مرز حياط شما با حياط ھمسایه تان و حتی خيابان می تواند با دیوار سنگی کوتاه یا باغچه ھا و نرده ھای کوتاه به طرز زیبائی جدا شود.

حياط منحنی

 اغلب این مدل حياط برای حياط ورودی انتخاب می شود البته برای حياط ویلا ھم مناسب است. زمين ورودی به صورت منحنی طراحی می شود و گل ھای ریز و رنگی ھم فضا را پرتر نشان می دھند. دیوارھا می توانند رنگی باشند؛ در این جا رنگ دیوارھا بنفش و یاسی است.

 یک گوشه دنج

یک نيمکت ساده با چند کوسن و بالش ساده و زیبا طراحی ساده اما در عين حال جذابی است. محل آتش روشن کردن می تواند در ظرف سفالی مخصوصی باشد که ھم زیبا و ھم قابل جابه جا کردن است و فقط به یک فضا محدود نمی شود.

باز ھم حياط کویری

فضای حياط را به صورت دایره ای طراحی کنيد. وسط آن محل قرار دادن آتش در نظر بگيرید. با فاصله چند متر (با توجه به مساحت حياط) محل نشستن را که می تواند چوبی باشد طراحی کنيد. کاکتوس ھا را فراموش نکنيد از آن جا که فضا دایره ای است بھتر است کاکتوس ھا بلند باشند. فقط با دیدن آتش و ميله ھای داخل آن و کاکتوس ھا ھوس آدم خواری به سرتان نزند! اگر صدای جيرجيرک و جنگل ھم به عنوان موسيقی متن به این فضا اضافه شود بسيار جالب خواھد بود.

 محفل خصوصی

 بخشی از حياط شما می تواند کاملا خصوصی باشد. شما می توانيد داربست ھائی متناسب با فضایتان بسازید و پرده ھائی به آن آویزان کنيد که در ھنگام شب کمک فراوانی به ایجاد یک محفل خصوصی به دور از چشم ھمسایه ھای برج ھای قد و نيم قد شھرمان می کند.

 حياط کوچک و دوست داشتنی

فضای کوچکی در پشت خانه را در نظر بگيرید که می تواند یک پاسيو ھم باشد. این فضا را می توانيد طوری طراحی کنيد که شام و ناھارتان را در آن ميل کنيد. گياھان رونده، زیبائی خاصی به دیوارھای آن می دھند. فضای زیر ميز و صندلی را با شن و یا سنگ ریزه ھای سفيد پر کنيد. آب نماھای کوچک را حتماً به این محيط اضافه کنيد.

حياط پشتی

دقيقاً در حياط پشتی می توان فضای کوچکی به عنوان آشپزخانه در نظر گرفت این آشپزخانه می تواند اجاق گاز، ظرفشوئی و باربيکيو داشته باشد. با قرار دادن ميز و صندلی تجھيزات آن کامل می شود.

منظره رویائی

 صندلی ھائی که برای تراس رو به دریا انتخاب می شوند معمولاً حصيری و چوبی ھستند. رنگ روکش صندلی ھا را متناسب با فضا انتخاب کنيد برای کف این فضا می توانيد از چوب ھا یا پارکت ھای مخصوص فضای بيرون استفاده کنيد و حتماً از مرغوب بودن آن مطمئن شوید چون رطوبت و نور خورشيد خيلی سریع انواع نامرغوب را از بين می برد.

آفتاب گرفتن ھم لذتی دارد!

فضای روبه روی استخر را با گذاشتن تخت ھای چوبی مخصوص استراحت که روکش ھای روشن دارد تزئين کنيد بھتر است پشتی این تخت ھا متحرک باشند تا در ھر زاویه ای که می خواھيد آن را تنظيم کنيد. اگر یک کتاب یا مجله خواندنی و یک فنجان نوشيدنی ھم کنار دستتان باشد لذتش چند برابر خواھد شد.